Monday, May 11, 2009

60% GROUP 05/08 DAPAT PANGGILAN INTIVIEW DPLI

Hai sume...
sihat? senior2 n junior2 sume sihat...hati2 sekarang ni macam penyakit ada terbaru A H1N1 dengan kata lain selsema babi, kesian kat babi kan dijadikan mangsa selsema. Oklah hari ni penulis blog poseso@uMt bukan nak story pasal selsema babi akan tetapi ingin memaklumkan akan peratusan yang layak untuk menduduki sesi temuduga bagi Diploma Pendidikan Lepasan Ijazah atau DPLI...

Sejak kebelakangan ini, trend menjadikan bidang perguruan sebagai kerjaya hidup adalah semakin meningkat. Lantaran itu menyebabkan persaingan untuk mendapatkan tempat yang disediakan amatlah sengit. Berdasarkan laporan daripada wartawan sidang blog poseso@uMt mendapati bahawa hampir 60 peratus pelajar poseso group 05/08 berjaya dalam ujian bertulis dan akan menduduki sesi temuduga yang akan berlangsung sekitar 21hb mei hingga 31hb mei ni serentak seluruh negara..

Pelajar poseso pada hari ini lebih fokus untuk mendapatkan peluang kerjaya dengan Suruhanjaya Pendidikan Malaysia berbanding lapangan lain yang sukar untuk diperolehi. Walau apa jua situasi, peratusan yang layak menduduki temuduga adalah tinggi..Daripada sidang blog poseso@uMt ingin merakamkan setinggi tahniah diharap agar semua calon2 daripada poseso, UMT akan dapat memberikan saingan kepada calon2 lain bagi membuktikan kepada semua pelajar poseso serba boleh...

3 comments:

WaNabE said...

skg nie keje xleh memilih sgt..yg pntig cbe dlu..xslhkn klu amik coz polisi tp keje sbg exec IT..cmne 2??pkir2 kn..klu saya boleh anda pn boleh..

Are-Um said...

Student POSESO mmg serba boleh...klu d buat survey, mcm2 bidang yg dah student POSESO ceburi..Antara yg saya tau, ada yg keje exect IT, PTD, keje d SUK, keje kat 'U'...mcm2 lah...pendek kata, graduan esp student POSESO dah bertebaran di seluruh malaysia nie...Saya bangga menjadi ahli keluarga POSESO...POSESO tetap di hati

KAYANGAN said...

Daripda sidang blog poseso@uMt kami akan sedaya upaya membantu POSESO UMT termasuklah peluang pekerjaan, maklumat am, perkembangan kampus dan sebagainya